reklama

Išiel som na omšu do Svätej rodiny

Stavbu som si pamätal. Bol som v Katalánsku už v minulom storočí.Ale znovu ma to dostalo. Išiel som na omšu do Svätej rodiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
by DERER (s Nokia E71- blba kvalita)
by DERER (s Nokia E71- blba kvalita) 

K chrámu som dorazil v osem ráno. Všetko bolo zatvorené a tak som tam bol len ja a tá stavba.
Fascinuje ma.
Zfascinovaný som vliezol do baru a dal si kávu.
Nebol som im tam po chuti. Videl som im to na tvárach, že nie som vítaný.
Som prekliaty turista, všade kam prídem.

Dopil som kávu a vyšiel na ranné slnko. U pokladne sa už vytvárala fronta ludí. Je zaujimavé, že turisti sú ako nejaký Mac Donald. Globalizovaný národ turistov.
Všetci vyzerajú rovnako a majú rovnaké okuliare a fotaky.

Prešiel som okolo a užíval si ten pocit, že s nimi nemusím stát tú frontu.

Išiel som z boku do chrámu.

Sadol som si dozadu, ako ked´ som chodil do školy, a díval sa hore. Obrovský priestor
chytený do spárov katedrály.

Miesto pre omšu je oddelené drevotrieskou od zbytku chrámovej lodi. Jednoduchý stôl a kríž povesený nad ním. Zopár lavic pre modlenie.

Príde muž a zapáli sviece. Za chvílu príde ten istý muž v kňažskom rúchu.
Začne hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Uprostred reči sa opýta veriacich, odkial prišli. Kolumbia, Slovensko, Španelsko, Švedsko... Chcel som sa hlásit, ako kedysi v škole a vykríknuť - Česko!
Naštastie som držal hubu.

Kňaz potom všetkých pozdraví.
"Pokoj s vami..."

Pokračoval. Neformálne kázal a kázanie prerušoval krátkymi rozhovormi s veriacimi.
Dojalo ma to, aj ked´ som neveriaci pes. V tej chvíli som vedel, že toto asi má zmysel.
Kňaz zostúpil zo svojich cirkevných výšin dolu na zem k ľuďom a hovoril s nimi o ich živote a viere.
Prečítal zoznam zomrelých vo farnosti za posledný týžden.
Rozprával príbeh ženy na zoznamu, ktorá zahynula pri nešťastí, ked sa pokúšala zachránit niekoho iného. Jej sestra (alebo príbuzná) sedí v prvej lavici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kňaz hovori k nej.

Tá istá žena potom ide čítat´ z Knihy. Číta o Apokalypse. V polovine ju to zlomí a ide si sadnút. Niekto iný číta o Apokalypse.

Za drevotrieskou cvakajú spúšte fotoaparátov.

Podávame si ruky. Je koniec.

Idem von.

Fronta k pokladni sa už obtáča okolo katedrály.

Môžete ísť výťahom až hore! Skoro až do neba...

Obrázok blogu
Ivan Derer

Ivan Derer

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zije v Rio de Janeiru Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu